Програми КПТ силами вчителів можна легко інтегрувати до існуючих шкільних систем з мінімальною витратою додаткових ресурсів, що робить їх практичним і масштабованим рішенням для зміцнення психічного здоров'я в освітніх закладах.
Згідно з результатами дослідження, опублікованими в журналі Child and Adolescent Psychiatry and Mental Health, діти та підлітки з тривожними розладами зможуть отримати велику користь із універсальної програми когнітивно-поведінкової терапії (КПТ) у школах. У цьому кластерному рандомізованому контрольованому дослідженні Sinha De Silva та співавт. оцінювали вплив загальношкільного запровадження КПТ на рівень тривожності в учнів 9 класу різних шкіл. Школи розділили на групу КПТ та контрольну групу по 360 учнів у кожній.
У групі КПТ підготовлений викладач проводив щотижневі сеанси КПТ упродовж 8 тижнів, учні також виконували самостійну практику протягом місяця. Контрольна група продовжувала отримувати стандартну терапію. Рівні тривожності, самооцінки та депресії оцінювали до початку втручання, одразу після нього та через три місяці за допомогою валідованих інструментів: інструменту «Скринінг дитячих тривожних розладів» (SCARED), шкали самооцінки Розенберга та шкали депресії, тривоги та стресу 21 (DASS-21).
Частота відсутності відповідей та подальшого спостереження були вражаюче низькими та становили менше 1 %. Результати свідчать, що хоча програма КПТ призвела до вираженого зниження рівня тривожності та підвищення самооцінки невдовзі після втручання, ці ефекти були менш помітні через 3 місяці. Не було виявлено статистично значимих відмінностей у рівні депресії між двома групами у будь-якій контрольній точці.
Child and Adolescent Psychiatry and Mental Health
Effectiveness of a cognitive behavioural therapy (CBT)-based intervention for reducing anxiety among adolescents in the Colombo District, Sri Lanka: cluster randomized controlled trial
Sinha De Silva та співавт.
Коментарі (0)